TV Kaista

Kijktips of vragen over televisie-ontvangst in Finland? Plaats ze hier!

Moderator: Alankomaat

TV Kaista

Berichtdoor finlandforum » ma jan 28, 2008 2:40 pm

Tip die via de mail binnenkwam: www.tvkaista.fi

Volgens deze mail werkt deze site met televisieprogramma's ook hier in Nederland. Zal dan ook wel het geval zijn in België.

Momenteel hebben ze een introductie aanbieding van 3 weken voor 5 euro.

Advies is om de 1 mb flashplayer te gebruiken

Nog geen ondertiteling actief bij buitenlandse programma's.

Opmerkelijk initiatief, gezien de rechtenkwestie die speelt bij het uitzenden van TV-programma's.

Voor wie gaat testen: we zijn erg benieuwd naar de ervaringen!
finlandforum
Site Admin

Berichtdoor Iceman » ma jan 28, 2008 7:20 pm

Voor de kopieerrechten kwestie: bel ze maar op. Maar, als het niet YLE is, dan is het niet helemaal in orde.

TVkaista Oy,
of Tavitex Oy
Tekniikantie 12
02150 Espoo
gsm 0408741500

(Altijd leuk zo'n land als Finland, binnen een paar minuten kun je ieder verantwoordelijke van zo'n bedrijf opzoeken ).

Ik denk dat ze niet zo heel lang door kunnen gaan met dit grapje, maar dan verschuiven ze de server gewoon naar China.
Iceman

Berichtdoor Mac » di jan 29, 2008 11:03 am

Wij maken er sinds kort gebruik van. Prima kwaliteit.
Je kunt Finse televisieprogramma's bekijken vanaf 2 uur na uitzending.
Mac
Moderator

Berichtdoor Jani » zo feb 17, 2008 6:03 pm

Volgens YLE is de manier van werken van TVKaista illegaal. Een probleem is dat het mogelijk is naar de programmas buiten Finland te kijken, wat de regels van auteursrecht verbreekt. Informatie van Helsingin Sanomat (in het Fins): klik hier.
Jani

Berichtdoor Mac » ma feb 18, 2008 10:44 am

Het is een beetje dezelfde discussie als met het downloaden van muziek e.d. op internet. Opname voor eigen gebruik is toegestaan, en TVKaista meent dat het dat alleen maar faciliteert en er in juridische zin dus een rechtstreekse verbinding tussen klant en uitzender bestaat. Maar YLE op zijn beurt meent dat TVKaista in feite de programma's zelf afneemt en opslaat, om ze vervolgens door te verkopen. Dat is dan verboden.

We zien het wel. Interessante discussie. Het werkt in ieder geval nog altijd prima, hoewel het soms wat wil storen (bij hoge belasting neem ik aan).
Mac
Moderator

Berichtdoor Bever » ma feb 18, 2008 4:32 pm

YLE heeft wel gelijk, denk ik. Het is niet een doorgeefluik, zoals p2p programmas ("clients"), of een torrent site, die je slechts nodig hebt om dat stukje torrent te krijgen. TVKaista hosten toch die hele opgeslagen uitzendingen, of niet?

Maar YLE is ook niet echt progressief. Wel aggressief. Een maand nadat ik mijn kijk en luistergeld had opgezegd, kwam er al een dreigbrief. Dat 'de controle in uw gebied verhevigd is'... Kom maar hoor, met je controleurtje :twisted:

YLE wil ook al 216 euro/jaar van mij hebben als ik alleen maar Nederlandse TV wil kijken via schotel. Dat snap ik dus niet.
Remember-you can't beam through a force field. So, don't try it. (James T. Kirk)
Bever

Berichtdoor taikinatom » ma feb 18, 2008 5:33 pm

Bever schreef: YLE wil ook al 216 euro/jaar van mij hebben als ik alleen maar Nederlandse TV wil kijken via schotel. Dat snap ik dus niet.

Daar krijg ik ook het ***** van. Ik kijk vooral naar series en documentaires die ik al dan niet legaal van het internet pluk. Yle staat slechts heel zelden op. Zelfs als je alleen dvd´s huurt en bekijkt moet je Yle betalen. Je betaald niet voor het bekijken van Yle, maar voor het bezitten van een tv. Daar klopt iets niet.

Yle controleurs worden ook steeds agessiever. Bij een vriend van me kwam hij zomaar eventjes langs de achtertuin via een raam checken of er een tv was in de kamer. En bij iemand anders die de deur juist om die reden niet echt ver opendeed: de controleur duwde de deur gewoon open en stapte zonder pardon naar binnen.

Ik heb na vier jaar koppig zwart kijken de boete moeten betalen. Was nog steed stukken goedkoper dan indien ik 4 jaar betaald had. Nu betaal ik twee maal per jaar meer dan 100 euro om een tv te hebben. Enige positieve is dat ik geen schrik meer heb de deur open te doen als er plots iemand aanbelt.... ;)
taikinatom

Berichtdoor Chris » di feb 19, 2008 10:36 am

klinkt een beetje zoals belgie met het kijk en luistergeld vroeger :mrgreen:
Chris
Moderator

Berichtdoor taikinatom » di feb 19, 2008 12:01 pm

Chris schreef:klinkt een beetje zoals belgie met het kijk en luistergeld vroeger :mrgreen:

eigenlijk niet. In Belgie moest je niet betalen als je geen kabelaansluiting had (als deze niet geactiveerd was). In Belgie kon je dus bv. volledig legaal dvd of videos bekijken op je tv zonder de kabel te betalen.

In Finland kan je je kabelaansluiting niet "afzetten" en betaal je omdat je een tv hebt. Of die tv aangesloten is of niet maakt helemaal geen verschil. Het feit is dat je de tv zou kunnen aansluiten en dat is genoeg reden om te betalen.
taikinatom

Berichtdoor finlandforum » di feb 19, 2008 9:37 pm

Volgens mij was het in Nederland destijds wel zo dat je per toestel betaalde...
finlandforum
Site Admin

Berichtdoor Alankomaat » di feb 19, 2008 10:15 pm

^^
Dat is wel heel lang geleden zo geweest. Kijk hier voor de historie van het kijk- en luistergeld in Nederland en Vlaanderen.
Alankomaat
Site Admin

Berichtdoor liesbeth » di feb 19, 2008 10:39 pm

^^
Zo oud zijn we dus al :shock:
liesbeth

Berichtdoor Bart » wo feb 20, 2008 8:53 am

Bij mij kwam ook al een 'oud' verhaal naar boven toen ik dit onderwerp las.
Ik weet niet meer exact hoe het in elkaar stak, maar volgens mij was het een 1 april grap van het NOS journaal?
Er werd toen melding gemaakt dat er een landelijke actie tegen zwartkijkers ontketend zou worden. Controleurs konden met een apparaat vanaf de straat bepalen of een bewoner zijn kijk- en luistergeld had betaald. Er was echter 1 manier om dit tegen te gaan: je tv inpakken in aluminiumfolie. Binnen 1 dag was er in heel Nederland geen meter aluminiumfolie meer te verkrijgen :oops: :lol: :lol: :lol:
Bart
Moderator

Berichtdoor Mac » wo feb 20, 2008 11:06 am

Je mag je ook afvragen wat YLE met al dat -aggressief- ingezamelde geld doet, want ondersteboven van de programmering raak ik in elk geval niet... geldt overigens ook voor de NL publieke omroepen
Mac
Moderator

Berichtdoor Chris » wo feb 20, 2008 4:48 pm

taikinatom schreef:
Chris schreef:klinkt een beetje zoals belgie met het kijk en luistergeld vroeger :mrgreen:

eigenlijk niet. In Belgie moest je niet betalen als je geen kabelaansluiting had (als deze niet geactiveerd was). In Belgie kon je dus bv. volledig legaal dvd of videos bekijken op je tv zonder de kabel te betalen.

In Finland kan je je kabelaansluiting niet "afzetten" en betaal je omdat je een tv hebt. Of die tv aangesloten is of niet maakt helemaal geen verschil. Het feit is dat je de tv zou kunnen aansluiten en dat is genoeg reden om te betalen.

a nee? in belgie had men vroeger de distributie (kabel zeg maar) en de antenne. voor de distributie moest men betalen. de antenne kom men gratis ontvangen. omdat met in eerste faze heeeeel vroeger (tijdens overgang antenne - distribute) visueel controle deed (antennes op de daken=aanbellen) plaatsten vindingrijke vlamingen hun antenne op de zolder wanneer ze aan het zwartkijken waren :wink:

en diegenen die een tv hadden zonder antenne / kabel en enkel maar video's bekeken liepen al even rap tegen de lamp. vanaf dat men een tv toestel in huis had mocht men afdokken. trouwens ook voor de autoradio, zelfs al had je geen antenne op je dak en luisterde je enkel casettes, als je tijdens controles niet kon voorleggen dat je de taksen had betaald had men prijs.

dus eigenlijk bijna net hetzelfde alleen maar gemoderniseerd :lol:
Chris
Moderator

Berichtdoor sniper » wo feb 20, 2008 9:30 pm

tegenwoordig kan je toch tv kijken op je computer
volstaat een groter scherm te kopen of een projector en ge zijt van de miserie af
geen tv is geen rekening
sniper

Re: TV Kaista

Berichtdoor sniper » ma nov 23, 2009 11:38 am

TVkaista schreef:TVkaistan pikkujoululahjat jaossa! Pikkujoulupukki käy jokaisen asiakkaamme sähköpostilaatikolla. Jakamisen ja odottamisen iloa!

T:TVkaista
asiakaspalvelu@tvkaista.fi

kan iemand dit vertalen aub
sniper

Berichtdoor taikinatom » ma nov 23, 2009 2:55 pm

Niet de moeite om te vertalen. Het is reclame van een of andere bot.
taikinatom

Uudistetulta TVkaistalta tv-kanavat neljän viikon puskurilla

Berichtdoor TVkaista » wo mei 26, 2010 3:58 pm

Hei! Valitettavasti en puhu hollantia, mutta emme käytä botteja foorumeilla, jos edellisessä oli siitä kyse. Asiakaspalvelu seuraa meitä koskevia keskusteluja ihan ihmisvoimin, neuvoakseen tarvittaessa TVkaistan käytössä. Meille saa mielihyvin antaa palautetta, jos viestintämme häiritsee!

Tulin tällä kertaa kertomaan, että TVkaista uudistaa palvelunsa ja kaksinkertaistaa henkilökohtaisen tallennuspuskurin kahdesta viikosta neljään viikkoon. Uusi, isompi puskuri tulee kaikkien TVkaistan asiakkaiden käyttöön veloituksetta.

Uusi TVkaista lanseerataan juuri kesälomakauden alla. Isompi neljän viikon puskuri on tyypillisen kesäloman pituinen: Kun palaa mökiltä, ovat kaikki loman aikana tulleet tv-ohjelmat tallessa TVkaistalla. Mökiltäkin voi tietysti myös loman aikana mobiilisti katsoa TVkaistaa useimmilla kännyköillä.

TVkaistan asiakkaat saavat käyttöönsä isomman neljän viikon puskurin välittömästi tallentimensa päivityksen jälkeen. Uusi puskuri pitenee päivän kerrallaan kunnes se on kokonaisuudessaan neljä viikkoa. Päivitykset tehdään erissä ja TVkaista Oy pyrkii suorittamaan kaikki päivitykset kesäkuun alkuun mennessä.

Lue lisää lehdistötiedotteesta osoitteessa http://alpha.tvkaista.fi/Info?page=press

T: TVkaista
http://www.tvkaista.fi
TVkaista

Berichtdoor finlandforum » wo mei 26, 2010 8:29 pm

Even Google Translate op bovenstaande bericht losgelaten:

Vertaling van het Fins in het NederlandsRomanisatie weergeven

Hallo! Helaas heb ik geen Nederlands spreken, maar we maken geen gebruik van bots, forums, was dat, indien de vorige vraag. Klantenservice is er voor ons alleen voor discussies over mensen bewerkte, indien nodig, adviseren TVkaistan gebruiken. Ons kan blij zijn om feedback te geven als interfereert met onze communicatie!

Ik kwam deze tijd om u te vertellen dat TVkaista hun diensten te vernieuwen en om de persoonlijke opslag buffer tegen twee à vier weken te verdubbelen. Een nieuwe, grotere buffer zal TVkaistan alle klanten gratis.

TVkaista zopas een nieuwe zomervakantie seizoen rond. Grotere buffer voor vier weken is een typische zomer vakantie periode: Bij inlevering van het huisje, hebben allemaal tijdens de vakantie tv-programma's op een veilige plaats TVkaistalla. Mökiltäkin kan uiteraard ook worden behandeld tijdens de vakantie mobiele TVkaistaa de meeste mobiele telefoons.

TVkaistan klanten hebben toegang tot een grotere buffer van vier weken recorder onmiddellijk na de upgrade. Een nieuwe buffer wordt verhoogd elke dag tot het volledig is vier weken. Updates worden gemaakt in termijnen en TVkaista Ltd streeft ernaar om alle updates te maken in begin juni ten laatste.

Lees het persbericht op http://alpha.tvkaista.fi/Info?page=press

T: TVkaista
http://www.tvkaista.fi
finlandforum
Site Admin

Berichtdoor liesbeth » do mei 27, 2010 10:19 pm

Nou Peter, die vertaling had je net zo goed achterwege kunnen laten. Is net zo onduidelijk als het Fins :hypocrite: :wink:
liesbeth

Berichtdoor finlandforum » ma mei 31, 2010 1:52 pm

Waarom denk je dat ik er "Google Vertaling" boven had gezet - stel je voor dat je dacht dat ik dit had verzonnen 8)
finlandforum
Site Admin

Berichtdoor liesbeth » ma mei 31, 2010 6:05 pm

:D
liesbeth

Keer terug naar Televisie