Stappen in Helsinki

Wat kun je doen in Helsinki? Vind het hier uit

Moderators: Chris, Kalmageddon

Stappen in Helsinki

Berichtdoor EstherH » za maart 26, 2005 9:53 pm

Ik ben volgende week in Helsinki, en ben alvast aan het kijken war het leuk is om uit te gaan, iemand tips? Liefs wat grotere clubs, waar ze dance muziek of nog liever techno ofzo draaien.

Wie kan me helpen? alvast heel erg bedankt.

Esther
EstherH

Berichtdoor Mr Finland » za maart 26, 2005 10:50 pm

helsinki is een hele gezellige stad om uit tegaan. rond het centraal station vind je genoeg uitgaansgelegenheden.
maar discotheken zoals je ze in nl ziet, zal je er niet vinden.

ik zal je hier een paar tenten geven die zich rond het centraalstation bevinden.
helsinkiklub: grote disco, maar lopen nogal wat dames uit rusland rond, die tegen betaling bepaalde dingen doen :wink:
molly molone's: een ierse pub, waar het elke avond gezellig druk is.
the rock: een vorm van een hard rock cafe.
hammingway's: dat is meer een praatcafe
the hamlet: restaurant met daarnaast een kleine disco.
ladymoon: een kleine disco, maar wel altijd redelijk veel mensen binnen.
zetor: (zetor is een traktor merk) en binnen staan ook div tractors. het lijkt dus wel een beetje op een grote schuur, want redelijk groot is die tent wel.
naast zetor, op de hoek vind je een hele grote studenten tent.

dit zijn ongeveer de tenten waar ik nog wel eens langs gaat, maar er zijn er nog veel meer.
al deze tenten bevinden zich rond een straal van 500mtr rond het centraal station.

ik hoop dat je wat aan deze info heb. zoals gezegt, helsinki heeft genoeg tebieden. vraag daar maar wat rond, en ontdek het zelf.

ps. mss eens een verslag als je terug bent :wink:
Mr Finland

Berichtdoor Mac » zo maart 27, 2005 2:11 pm

Klopt wat hierboven staat: In Helsinki kun je erg goed stappen maar pure danceclubs zijn er weinig. De meeste tenten, ook de populaire & trendy, hanteren de formule dansvloer+restaurant+bar.

Veel clubs horen trouwens bij een hotel. Zoals de genoemde Helsinki Club: op zich een van de beste dansplekken maar idd een redelijk foute tent. (De Memphis bar ernaast is m.i. nog fouter; een regelrechte pick-up spot. Kan amusant zijn natuurlijk..).
Kaarle XII is populair, daar kun je bovenin dansen, maar beneden is een bar. Verder, dansen.. in het Forum-winkelcentrum zit nog iets en oh ja, "Uniq" heet het, kijk maar es op de site, dat is letterlijk wel cool want daar hebben ze een ijsbar.. 8)
Mac
Moderator

voor het dansen

Berichtdoor Grobelia » zo maart 27, 2005 3:04 pm

Geen disco/ dancing maar wel een heerlijk tapas restaurant. De naam ben ik even kwijt, maar recht tegenover het treinstation, boven de supermarkt (je kan hem niet missen (wel reserveren).
If we lose the right to be different, we lose the right to be free !
Grobelia

Berichtdoor sniper » ma maart 28, 2005 11:17 am

als je een disco zoekt moet je eens vragen naar "Kalle's"
ik dacht dat de volledige naam Karl Gustav III is
sniper

Berichtdoor EstherH » zo apr 03, 2005 10:30 am

Bedankt iedereen!
Ik ga morgen... spannend!!

Ik zal verslag uitbrengen :)
EstherH

Berichtdoor Krisdv » ma sep 19, 2005 3:51 pm

Mr Finland schreef:helsinkiklub: grote disco, maar lopen nogal wat dames uit rusland rond, die tegen betaling bepaalde dingen doen :wink:
molly molone's: een ierse pub, waar het elke avond gezellig druk is.
the rock: een vorm van een hard rock cafe.
hammingway's: dat is meer een praatcafe
the hamlet: restaurant met daarnaast een kleine disco.
ladymoon: een kleine disco, maar wel altijd redelijk veel mensen binnen.
zetor: (zetor is een traktor merk) en binnen staan ook div tractors. het lijkt dus wel een beetje op een grote schuur, want redelijk groot is die tent wel.
naast zetor, op de hoek vind je een hele grote studenten tent.

Is deze lijst nog steeds up to date?
Krisdv

Berichtdoor Mr Finland » ma sep 19, 2005 10:13 pm

ja :D

2weken gelden bestonden ze allemaal nog :D
Mr Finland

Berichtdoor Krisdv » di sep 20, 2005 7:56 am

Mr Finland schreef:ja :D

2weken gelden bestonden ze allemaal nog :D

Welke krijgen van jou de voorkeur indien ik zeg dat ik er tijdens de week zal zijn (ma - vrij) ?

Is de helsinkiklub de enige plek waar ik beter niet kom als ik de russische dames wil uit de weg gaan?

Al gehoord van de Outback Australian Bar? Zo ja de moeite om eens te bezoeken?

Alvast bedankt voor de feedback.
Krisdv

Berichtdoor Mr Finland » di sep 20, 2005 11:58 am

ik zelf begin altijd in de molly mollone's (ierse pub) elke avond een live band, en al vroeg op de avond mensen binnen. (7dagen per week)

Outback Australian Bar heb ik nog nooit van gehoort. :(

maar je zal je eigen best vermaken in helsinki. :D
Mr Finland

Berichtdoor Mac » di sep 20, 2005 12:39 pm

Hoewel ik het i.h.a. een beetje gehad begin te hebben met die Ierse pubs op iedere straathoek is de Molly Malones in Helsinki idd een positieve uitzondering. Echt een goeie tent, goeie muziek, groot genoeg ook.

Maar , mogelijkheden genoeg. Ook genoeg restaurants waar je 's avonds kan stappen en dansen, Amarillo, Ma Baker.
Mac
Moderator

Berichtdoor Tapani » vr sep 23, 2005 8:50 am

Outback Australian Bar zit tegenover Mollie's heeft betaalbaar slap bier (€3,50) dansvloertje, nie veel bijzonders.
Tapani Savu
Hollantilainen
Tapani

Berichtdoor Sapphyrotica » wo jul 19, 2006 5:16 pm

Tavastia is anders ook leuk als je eens een paar optredens kan meepikken :) weet ik uit ervaring ;)
Sapphyrotica

Berichtdoor Kathrin » wo jul 19, 2006 6:51 pm

Is het ook leuk als er geen optredens zijn????
Kathrin

Berichtdoor Sapphyrotica » wo jul 19, 2006 7:15 pm

kweet nie, ik ben der enkel geweest toen dat een van mijn favo bands optrad (the 69 eyes) voor mijn verjaardag :) ff rap naar finland gecruised, bday concertje bijgewoond, en weer nr huis ^^
Sapphyrotica

Berichtdoor Jällö » ma jan 22, 2007 3:00 pm

De beste kroegen vind je m.i. in KALLIO, een (liberale) wijk in Helsinki op loopafstand van het centrum. Het bier is er een tikkie goedkoper en de kroegen zijn er gezelliger en minder flitsend.

(http://en.wikipedia.org/wiki/Kallio)
Jällö

Berichtdoor Basi » wo feb 14, 2007 11:46 pm

Kallio is inderdaad een prima buurt om "goedkoop" op stap te gaan. Geen disco's, wel veel kroegen met (is mijn ervaring) alleen maar locals. Mag er graag heen gaan met Finse vrienden als ik in Helsinki ben.
Basi

Berichtdoor Lieke » zo sep 09, 2007 12:20 pm

Check deze lijst eens:
http://www.vapaa-aikavirasto.com/ravint ... d=45&tid=1

Zelf kom ik altijd graag in de Onnela. Maar onder de studenten zijn ook The Club en Studio 51 erg populair. Leuke clubs om lekker te dansen.
Lieke

Berichtdoor Blij » zo sep 09, 2007 8:26 pm

Don't Tell Mama (DTM) in Iso Roobertinkatu is altijd goed voor een verrassend feest.

Als je het niet erg vindt om een uurtje in de rij te gaan staan is Lost & Found (geen toegang onder de 24 jr) ook een goede afsluiter. De rij buiten is een avontuur op zich, waarbij de locals de toeristen meestal wel weten in te halen door te doen of ze een bekende zien voorin de rij.

Beide gelden als heterovriendelijk. Als je bang bent voor travestieten geen goed plan.

Nog een algemene tip: Drank meenemen een kroeg of club is niet toegestaan en euh, geen goed plan, dus :)
Blij

Keer terug naar Bezienswaardigheden, restaurants & uitgaan