auto voor 10 weken

Alles over reizen met de auto naar en in Finland

Moderator: Chris

auto voor 10 weken

Berichtdoor Marco001 » wo nov 04, 2009 11:51 pm

Hallo,

Ik ga met een paar klasgenoten in Februari in Jyväskylä stage lopen gedurende 10 weken, maar we willen er dan ook 's weekends op uit de omgeving verkennen (en eventueel andere grote steden)

Het huren van een auto lijkt mij vrij duur (ik ben 21 jaar) dus ik was al aan het kijken geweest naar het kopen van een auto daar, er 10 weken in te rijden en dan gewoon naar de sloop ofzo brengen (het gaat dan uiteraard om een auto van max zo'n 100 euro) Maar hoe zit het met verzekering en dergelijke? En hoeveel kost de wegenbelasting ongeveer? (Ik zit te denken aan iets in de richting van een Volvo 440). Wat ik zo 1 2 3 op het web kan vinden over auto's huren, zijn toch wel hoge bedragen.. 400 euro voor een weekje een auto in het formaat 206 is niet niks.. Om nog maar te zwijgen over Herz: 2223 euro voor een maandje Fiesta 1.4
Marco001

Re: auto voor 10 weken

Berichtdoor rinso » do nov 05, 2009 8:35 am

Als je een auto koopt, moet je ook het kenteken op je naam laten zetten. Aangezien je geen inwoner bent, kan dat administratieve problemen geven. Je hebt namelijk geen Fins persoons nummer en dat is nodig voor vrijwel alle officiele handelingen.
rinso

Berichtdoor taikinatom » vr nov 06, 2009 8:20 pm

Ik zou daar echt niet aan beginnen, een auto kopen voor 10 weken. Neem gewoon de trein.
taikinatom

Berichtdoor arvid » vr nov 06, 2009 10:28 pm

Je kunt ook een goedkope auto in Nederland kopen en dan op en neer rijden.
arvid

Berichtdoor Bever » za nov 07, 2009 12:29 pm

Ik heb je een PB gestuurd (ik zeg dat maar even, want ik heb al maaaaaandenlang een bericht aan iemand gestuurd en dat is nog steeds niet gelezen.)

PS taikinatom, als je dit leest. Mail komt even wat later!
Remember-you can't beam through a force field. So, don't try it. (James T. Kirk)
Bever

Berichtdoor Marco001 » za nov 07, 2009 1:51 pm

Bever, je hebt pb terug. .:)

Met de auto heen en weer vanaf hier heb ik aan gedacht, alleen dat zie ik niet zo zitten. Ik ben namelijk de enige van het groepje waarmee we stage gaan lopen die een rijbewijs heeft, dus dan zou ik het hele eind moeten rijden, dat zie ik niet zo zitten. Opzich is de afstand geen probleem, ik ben taxichauffeur en rij dus best wel veel lange afstanden op een dag, maar de kosten is een groter probleem. Ik moet dan eerst nog een auto kopen enz...
Marco001

Berichtdoor Sirtsu » ma nov 09, 2009 3:14 am

Dat snap ik niet helemaal... je wilt geen kosten om een auto in Nederland te kopen, maar je wilt wel een auto in Finland kopen?

De rit naar Finland valt best te doen hoor! Gewoon genoeg pauzes nemen. Of de boot. :wink:
Sirtsu

Keer terug naar Auto