Gisteren vertrokken rond 13:00 uit een hot Belgenland. Vlotte rit gehad. In Duitsland de auto eens getest. En het resultaat is bevredigend genoeg om mijn rijbewijs voor lange tijd kwijt te spelen mocht ik dezelfde snelheid in Belgie rijden
Geen files gehad. Wel de wegwerken tussen Bremen en Hamburg. Die zijn bijna een klassieker geworden. Het is bijna een verplichting geworden dus ook deze keer gestopt bij een Burgerking ergens tussen Bremen en Hamburg. En holy moly... het was er warm. 33 graden onder een grijze hemel. Maar niet drukkend warm. Een eerder droge warmte.
Om 22:00 uur waren we al in Rostock. Juist voor Rostock gezien dat die Etap hotel (12 kms voor de boot) nog altijd kamers aanbiedt aan 43 Euro per nacht. We hebben daar overigens op 1 jan overnacht toen we met de Superfast uit Helsinki terugkwamen. En het is ons daar bevallen. Zeker qua prijs kwaliteit.
Op het einde van de rit naar rechts afgeslagen ipv naar links richting terminal. Nog eventjes de SCAN MARKT (http://www.scan-markt.de/dateien/englisch/location.htm) gaan bezoeken. Het Walhalla voor iedere Fin (en na bezoek kan ik bevestigen voor het merendeel van de Finland reizigers). Op de parking waren de bezitters/chauffeurs van de export wages (Finse kopers van Duits geregistreerde jonge tweedehandswagens) naarstig bezig hun auto's vol te stouwen met alles soorten alcoholische dranken. Indrukwekkend. De kopers van caravans... snap nog altijd niet hoe ze met hun auto's die caravans nog vooruit kregen na het zien van de lading blikjes, flessen edm die ze in hun "nieuwe" caravan stouwden.
Het inchecken verloopt nog altijd chaotisch... we gaan daar maar niet te veel woorden aan vuil maken. Op de parking viel het op hoeveel Finnen er waren met een jonge occasie wagen met Duitse export platen. Zeker 2/3 van de aanwezige "Finse" wagens.
Tegen middernacht mochten we aan boord rijden. Een uurtje vroeger dan anders. De accommodatie aangenaam koel.
En nu nog een beetje surfen aan boord. Morgen vroeg komen we in Helsinki aan. Ben met vakantie dus bekijk wel wanneer ik het volgende krabbeltje neerzet.
Groetjes